23 oktober 2012

Dreamers Vintage

I helgen var en sådan där helg då vi faktiskt inte hade några planer, sällsynt numer. Vädret var inte det roligaste så att vara kvar på gården och eventuellt ge sig ut på ett litet äventyr i skogen kändes inte som ett alternativ. Mårten kom med förslaget att vi skulle åka till Uppsala en sväng för att gå lite på stan och sedan äta lunch på någon trevlig restaurang (älskar när han kommer med sådana förslag ;)). 

Väl i Uppsala blev vårt första stopp en vintagebutik. Det var ingen butik jag kände till sedan innan utan vi råkade bara se skylten på en tvärgata när vi var på väg till Myrorna. "Dreamers Vintage" hette butiken och den hade kläder både för herrar och damer. 

När vi kom in var det först en herravdelning. Damavdelningen låg i ett separat rum. Jag uppfattade det som att utbudet var rätt små i storlekarna så jag kände att det inte ens var värt att prova. Förutom kläder (mestadels klänningar) fanns det lite skor, väskor, jackor m.m. Jag hittade en liten kuvertväska som påminner väldigt mycket om en som jag själv har. Den ville de ha över 400 kr för. Det fanns även en klänning som var väldigt lik en klänning som jag fyndade (men som tyvärr är för liten) på myrorna för en tid sedan. Den kostade 1800 kr! Min klänning är till salu men den summan känns som en "dreamsumma".

Jag köpte ingenting på "Dreamers Vintage", även om jag tyckte att det var en trevlig butik att kika runt i. Mårten däremot hittade ett par finskor ifrån 40-talet som passade honom alldeles utmärkt och som fick följa med honom hem. 

Dreamers Vintage



Mårtens finskor

Efter Dreamer Vintage tog vi oss vidare till Myrorna. Jag vet inte men jag har aldrig gillat butiken på Kungsängsgatan i Uppsala (det finns två). Det känns som att de inte har så roligt utbud och det är sällan jag har hittat något där. Hur som helst så var det värt att kika in för att se om jag hade bättre tur denna gång. Jag hittade ingenting men återigen så hade Mårten tur. Han hittade en ullskjorta, typ skogshuggar jacka, som var rutig och i färgerna grönt och gult. Det roliga var att vi gjort ett stopp innan Uppsala, i en gårdsbutik, i vilken det visade sig att de sålde dyra herrgårdskläder (absolut ingenting för oss). Men vi såg en jacka (tunn) som var fin MEN som kostade över 3000 kr. Jackan som Mårten hittade på Myrorna var en liknande jacka/skjorta. Den var i samma material, stil o.s.v. men denna var gammal och den kostade honom 100 kr. Det kallar jag ett riktigt fynd!

Så småningom nalkades det lunch och vi valde att njuta av en rejäl sådan på Koh Pangan. Gud så god mat, lite stark, men oh så gott :).

Det blev en riktigt mysig dag i Uppsala, trots att jag inte handlade någonting alls :).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar