15 oktober 2012

Innan tits...tacos och tequila ;)


Ni som följer min blogg vet att de senaste helgerna har varit fullspäckade av en massa roliga tillställningar vilket är kul, trevligt, positivt, givande etc. MEN, ibland hinner själen inte med, som indianerna sa. I lördags var en sådan dag då själen inte riktigt ville vad jag ville. Återigen stod burlesk på schemat men inte vilken burlesk show som helst utan Burleskfestivalen, årets show (som jag skrev lite om i ett tidigare inlägg)! Festivalen var utspridd på fyra dagar. Den började på torsdagen med en liten teaser för att komma i form. Sedan var det show på fredagen och lördagen och på söndagen stod teatime och brunch på schemat. Jag hade redan insett att jag inte skulle orka gå samtliga dagar men lördagen var mer eller mindre bokad. 

Ju närmare festivaldagen jag kom kände jag att jag kanske borde hoppa över det hela helt då jag inte kände mig helt "up for it". Mina kära vänner, Christine och Arvid hade dock ordnat med middag och lockade med champagne ;). Planen var att således gå på middagen men sedan tacka för mig och dra vidare med min kära Mårten på annat. Det var min plan men den var ju dömd att misslyckas för så klart ändrade jag mig efter ett par timmar tillsammans med mina kära vänner. Man kan säga att jag inte var så svår övertalad :).Hade kanske inte riktigt råd men Fancy lovade mig att sälja saker åt mig så det ordnar sig nog (hi hi).

Värdparet hade ordnat med en fantastisk middag, tacos, med en massa goda blandningar och röror. Till det bjöds det på champagne och tequila och för att toppa det hela hade värdinnan bakat en citron och marängtårta, yummy! Kvällen var så trevlig och mysig att det nästan var synd att bryta upp för att dra vidare. Men vi var alla förväntansfulla på vad festivalen skulle ha att erbjuda att det inte var ett alternativ att ställa in det hela.




Värdinnan, Miss Diamond och Fancy Lane



Mårten och...(hm, vad är det egentligen för läskig typ som smyger bakom honom)? Fick nog aldrig svar på det men hur som helst så blev han en i sällskapet efter ett par tequila ;).








Tequilarace :)

Mätta, glada, nöjda och vissa av oss rosiga av den goda tequilan for vi så in mot stan, mot söder och mot Kägelbanan.












Bilder ifrån Burleskfestivalen kommer i nästa inlägg men detta inlägg avslutar jag med en bild på fyra fräcka fröknar...och en skum en :).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar