2 januari 2013

Gott Nytt År, 2013...som jag längtat!





Natten innan nyår var jag som ett barn natten innan julafton det var omöjligt för mig att somna och när jag väl lyckades vaknade jag straxt igen. Det var märkligt för den senaste tiden har jag kunnat sova hur bra som helst. Löjligt nog insåg jag att det nog handlade om att jag hade så stora förväntningar på nyår att jag helt enkelt var nervös och uppspelt. År 2012 har definitivt haft sina bra stunder, där den bästa av alla var att jag träffade en så fin man som Mårten, men året har också innehållit händelser som bara har varit skit, den värsta alla var att jag drabbades av nedstämdhet som gjorde att jag gick miste om en hel sommar. Av den anledningen kunde jag liksom inte vänta på att säga farväl till året för att sedan få börja om med ett nytt och fräscht år :). 



År 2013 ska bli det år då jag och mina vänner (som också haft det kämpigt) ska få vara friska, pigga, krya och glada. Det ska också vara året då jag äntligen får möjlighet till att skapa en trygghet på en fast plats (orkar bara gå igenom en flytt till, under förra året flyttade jag tre gånger) och under året ska jag också börja arbeta heltid igen och då på en plats som jag kan utvecklas och visa vad jag verkligen går för, jag ska minsann se till att bli årets brottsutredare ;).

Mårten förbereder välkomstdricken.

För första gången sedan jag flyttade in i lägenheten brinner det i öppna spisen :).
Kungen i sin tron

Jag fick rekommendationer att ha en nyårsmiddag i min lägenhet då utsikten över stan är fantastisk och jag och mina gäster skulle få första parkett till ett skådespel av fyrverkerier på min balkong. Jag kommer endast bo kvar på "öfvre" i någon månad till så det gäller att njuta av livet på Östermalm så mycket som möjligt. Så fest blev det...en nyårsmiddag tillsammans med mina närmaste vänner och temat var "Vad är väl en bal på slottet". Jag blev en elegant slottsmus klädd i en svart balklänning med tjusiga glittrande öron och svans och som efter midnatt bytte skepnad och blev en oskuldsfull mus klädd i vitt, för att symbolisera att det nya året är ett oskrivet blad. Gästerna hade tolkat temat på sitt sätt men konstigt nog gick alla mer eller mindre på sagan om "Askungen" för Fancy var Askungen i en magnifik rosa balklänning ifrån Las Vegas, Anncy var den elaka styvmodern klädd i svart och så var Christine, Martin var den elaka styvmoderns dotter "Martina" och Elin var pumpan i berättelsen. Mårten var kung och Marcus var den elaka styvmoderns bodyguard....fast vänta nu...det fanns väl ingen bodyguard i sagan? Fast temat stod ju var och en fritt att tolka och på en bal på slottet kan man ju anta att det finns en väldigt massa bodyguards ;) 










Min fina väninna Elin hade ordnat med maten, tänk att få bli serverad av en riktig kock på självaste nyårsafton! Det är lyx det. Maten anlände i god tid innan gästerna med en taxi direkt ifrån restaurangköket och den bestod av en trerättersmiddag som startade med hummersoppa och avslutades med lakritspannacotta med jordgubbar, yummy! Huvudrätten var kött (minns inte vad för kött det var, äter ju inte det själv) och potatisgratäng. I stället för kött fick jag tonfisk, oj så gott det var (Elin, vilken själ och kärlek du hade lagt ned i maten, du är en makalös kock)!





Kvällen gick väldigt fort och den innehöll lite tävlingar, frågor kring året som gått (t.ex. vad det bästa med året varit eller vilken låt/film som var bäst etc.). Jag hade också fixat en liten bok där vi skrev vilka drömmar och förväntningar vi har på 2013 (det var väldigt roligt att läsa vad alla hade skrivit. Jag hoppas att allt besannas). 

Vid välkomstdrinken fick Fancy sig en lite mindre överraskning. Hon dricker ju inte cava men måste ju få lite sparkle ändå så vad passar inte bättre än lite rosa alkoholfritt bubbel med Hello Kitty på flaskan. Som klippt och skuren för henne :).





"Martina" hade lite problem med att hålla tuttarna på plats vid middagsbordet så elaka styvmodern fick hoppa in och hjälpa till ;).


Sen stod "Martina" för en del av kvällens underhållning ;).


Anncy hade kvällens snyggaste håraccessoar.

När klockan började närma sig tolv samlades vi på balkongen för att skåla in det nya året. Det var en härlig känsla och det var helt magnifikt att se alla fyrverkerier som smällde över hela himlen (vill ni se det så kan ni ta del av det genom att kolla in videon nedan).










Efter midnatt och tolvslaget blev det prisutdelning och Chrsitine på kom på första plats och vann en flamingohatt medan Anncy och Fancy kom på delad andra plats. Ann vann en blinkande diamantring vilken hon verkar väldigt nöjd över :).




Marcus överraskade oss med ett litet partytrick, han bad mig leta upp dammsugarröret och spelade sedan en liten trudelutt som att det vore en digeridoo. Fantastiskt! Vi tackar för uppträdandet Marcus (hoppas du inte fick alltför mycket damm i halsen).



Ja...därefter kan man väl säga att festen var i fullgång och det måste ha varit en bra fest för de sista gästerna gick hem klockan sju morgonen efter. Det häftigaste under kvällen var nog Fancys lilla partytrick...hon hostade så att en propp gick!!! (Fancy, du måste berätta hur du gjorde vid tillfälle ;)).

Det tog ett tag innan vi lyckades hitta en ny propp efter Fancys partytrick :).




Slottsmusen bytte skepnad efter tolv men det verkar inte ha uppskattats av Askungen, tror hon var avundsjuk för att jag var mer brudlik än hon själv :).


Fina "Martina"





Anncy och hennes bodyguard




Nu när jag sitter här och skriver så känner jag att det nya året hade inte kunnat starta på ett bättre sätt. Jag var omringad av alla dessa fantasiska människor som tycker om mig precis för den jag är och som uppmuntrar och stöttar när det behövs. Vi har mycket kul att se fram emot tillsammans och som tur är har jag möjlighet att få krama om några av dem redan ikväll (och tacka dem för senast) då "restmiddag" står på schemat. Inte illa att få uppleva den fantastiska middagen återigen. 

Avslutningsvis vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt År, må era drömmar och förväntningar slå in. 2013 SKA bli bättre, så är det bara ;)!




1 kommentar:

  1. What a night! Och vilka människor. Storhetsvansinne hela bunten!
    Låt 2013 bli vårt bästa år hittills!!!

    SvaraRadera